Warsztat samochodowy
Zakres uług warsztatowych
- wymiany pomp CR oraz pomp wtryskowych
- demontażu wtryskiwaczy (również zapieczonych)
- czyszczenia układu paliwowego
- czyszczenia układu dolotowego
- diagnostyki komputerowej ( urządzenia Bosch, Delphi, Texa )
- wymiany oleju silnikowego i przekładniowego
- płynu chłodzącego
- filtrów
- tarcz i bębnów hamulcowych
- klocków i szczęk hamulcowych
- pasków rozrządu
- świec żarowych
Diagnostyka komputerowa
Tester diagnostyczny Bosch KTS
Podstawowe możliwości:
- Wyświetlanie zainstalowanych systemów
- Odczyt zapisanych kodów usterek
- Kasowanie kodów usterek
- Wyświetlanie wartości rzeczywistych
- Uruchamianie nastawników
- Resetowanie przeglądów serwisowych
- Przeprowadzanie automatycznych testów
- Kalibracja czujników
Adaptacja nowych podzespołów
Tester diagnostyczny TEXA
Umożliwia wykonanie testów autodiagnostycznych, wśród których są:
- odczyt i kasowanie błędów
- odczyt parametrów systemu i stanów aktywacji
- regulacje i konfiguracje
kasowanie kontrolek inspekcji serwisowych, poduszek powietrznych - konfiguracje sterowników
- adaptacje
- wypalanie filtrów cząstek stałych
- kodowanie wtryskiwaczy oraz wiele innych czynności serwisowych.
Tester diagnostyczny Delphi
Funkcje podstawowe:
Kontrola: Wtrysk benzyny, wtrysk oleju napędowego, układy zgodne z wymogami EOBD (normy: J1850 PWM ISO 11519, J1850 VPW ISO 11519, CAN SAE J2284, ISO 9141-2, ISO 14230),cyfrową transmisję danych, np. linie CAN, ABS, AIRBAG, przekładnię automatyczną, klimatyzację, immobilizer, zapłon elektroniczny, ASR, wspomaganie kierownicy, sprzęgło elektroniczne, zawieszenie, ogrzewanie, nawigację satelitarną, zestaw wskaźników, system komfortu, centralny zamek, autoalarm, pomoc parkowania, ciśnienie opon, napęd, przestrzeń pasażerską, koła skrętne, regulację reflektorów, automatyczny wyłącznik świateł, modulację światła lewego, modulację światła prawego, pilota, regulację reflektorów, regulację foteli i lusterek, dach elektryczny i inne.
Obserwacja: Rzeczywistych parametrów sygnałów dochodzących do sterownika np. oporność lub temperaturę odczytaną z czujników, czas wtrysku dla poszczególnych wtryskiwaczy, wyprzedzenie zapłonu, otwarcie przepustnicy, napięcie sondy lambda i inne. Stanów: zaworu EGR, obwodu sondy lambda, klimatyzacji, wentylatorów, kluczyka elektronicznego, pedału przyspieszenia i inne.
Kasowanie: Kontrolek serwisowych, błędów zapamiętanych przez sterownik i innych.
Aktywowanie elementów wykonawczych: regulatorów biegu jałowego, pomp paliwa, wtryskiwaczy, cewek zapłonowych, zaworów EGR, kompresorów klimatyzacji, wentylatorów, kontrolek serwisowych, i innych.
Regulacje: składu CO w spalinach, konta wyprzedzenia wtrysku, prędkości biegu jałowego, kasowanie autoadaptacji sterownika, wprowadzanie nastawów podstawowych np. zespołu przepustnicy, czujnika kąta skrętu, zestrojenie koła fonicznego, reflektorów i inne.
Oraz: programowanie wtryskiwaczy, uruchamianie w trybie awaryjnym silnika (z pominięciem funkcji immobilizera), programowanie nowych kluczyków, programowanie zestawów wskaźników, ustawienie czujnika kąta skrętu, obsługa TPMS, wypalanie DPF, i inne.
Dominacja samochodów wieloletnich o dużym przebiegu na naszych drogach
Sytuacja taka prowadzi do tego, że np. niewymienialny łańcuszek rozrządu bezpieczniej jest wymienić. Działanie wybranych podzespołów można sprawdzić przy użyciu komputera diagnostycznego, który podłącza się pod komputer pokładowy auta. Podstawą w znajdowaniu usterek oraz ich naprawianiu jest jednak wiedza i doświadczenie naszych fachowców.